Tjenester

I en verden der teknologi stadig utvikler seg, er det viktig å ha en samarbeidspartner som sikrer at dine audiovisuelle systemer fungerer optimalt.

Hos ABC Teknikk tilbyr vi tjenester som dekker hele livssyklusen til dine AV-løsninger – fra planlegging og installasjon til vedlikehold og evaluering. Vårt erfarne team jobber tett med deg for å forstå dine behov og levere skreddersydde løsninger som gir verdi over tid.

Vi er her for å sikre at dine audiovisuelle løsninger fungerer sømløst og effektivt, slik at du kan fokusere på det som virkelig betyr noe for din virksomhet.

Serviceavtale


Preventiv service

Ved hvert besøk vil en av våre eksperter utføre følgende:​Komplett gjennomgang av hele anlegget. ​Kontroll og etterjustering av alt utstyr og komponenter. ​Funksjonstest og tilstandsvurdering. ​Nødvendige firmwareoppdateringer kontrolleres og utføres minimum hvert andre år. ​Detaljert tilstandsrapport utformes, og presenteres for kundens kontaktperson.​


Utrykning

Alle våre servicenivåer inkluderer support, utbedring og oppmøte ved behov. Enhver servicehenvendelse på telefon, mail eller chat kartlegges og vurderes for raskest mulig problemløsing.

  1. Førstelinje support
  2. Ekspertsupport
  3. Utrykning
Fjernservice

En moderne AV-løsning består av en rekke enheter som kobles sammen gjennom en- eller flere styringsenheter. Disse enhetene er alltid på nett, og programvareteknologien for å overvåke og utføre fjernservice har gjort kvantesprang de siste årene.

Vi i ABC Teknikk ligger i forkant av utviklingen, og har allerede tatt i bruk både egenutviklede løsninger og tredjepartsløsninger som Crestron® XIO-cloud™ markedets mest avanserte remote-styringssystem.

Uavhengig av hvilke produkter systemet er tilkoblet, vil det bidra til å:

  • Redusere feil generelt
  • Oppdage eventuelle fremtidige feil – før de oppstår
  • Redusere behovet for AV- og IT kompetanse hos kunde
  • Redusere behovet for reise og oppmøte, som igjen:Reduserer kostnad for kunde og leverandørReduserer miljøbelastningen og CO2 avtrykket
  • Ved kompliserte utfordringer; minimere tiden det tar før eksperten er «tilstede» hos kunde

Prosjektering & Prosjektledelse

Et vellykket auditorium, møterom eller konferansesal – krever en god plan, og et samspill mellom mange ulike fagfelt, produkter og aktører. Våre erfarne rådgivere har ekspertise innen både prosjektering og prosjektledelse, og kan bidra med å sikre kvalitet i både løsningene og gjennomføringen av oppdraget.


Prosjektering

Prosjekteringen involverer gjerne kunde, entreprenør og eventuelt arkitekt. Reisen fra ønsker og behov - til ferdige spesifikasjoner og tekniske tegninger kaller vi for systemdesign. Deretter utarbeides en detaljert plan for gjennomføring, som inkluderer de ulike fagfeltene og ivaretar kundens fremdriftsplan.


Prosjektledelse

Selve gjennomføringen krever ofte at mange fagfelt skal spille sammen. Med mange aktører, tidsfrister og komplekse løsninger; fordrer dette at man har innsikten og kompetansen som kreves for å sikre det beste resultatet. Vi er vant til å koordinere mellom partene, og lage robuste gjennomføringsplaner.​

  • IT
  • Nettverk
  • Strøm
  • Lys
  • Møbler
  • Akustikk
  • Lyddemping

Tilstandsvurdering

Den teknologiske utviklingen innen IT, AV og nettverk setter stadig nye krav til eksisterende løsninger. Samtidig er det flere elementer som man bør kartlegge ved jevne mellomrom. Blant annet:

  • Behov for service
  • Kalibrering
  • Filterrens eller pærebytte på projektor
  • Firmware oppdateringer
  • Kompatibilitet
  • IT- og nettverkssikkerhet
  • Nye muligheter med ny teknologi

Eventer

Vi har mange års erfaring med teknisk bistand under avvikling av eventer og arrangementer. Vi hjelper våre kunder i dag og har følgende kompetanse:

  • Lystekniker
  • Lydtekniker
  • Bildetekniker
  • Scenerigg